BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

12 mars 2011

Tacksam

En tanke slog mig imorse när jag vaknade. Det är egentligen helt sjukt vad otacksam man är. Det är bara ett jävla gnäll jämt om allt som man är missnöjd med. Jag är precis likadan så skyller inte ifrån mig eller så, jag gnällde senast igår på att min lägenhet är för liten, att jag inte trivs, önskar att man hade sett annorlunda ut m.m. Men fan asså , man är jävligt lyckligt lottad ändå, om man tänker efter. Det kunde faktiskt ha varit hundra gånger värre. Så från och med nu tänker jag försöka vara tacksam för det jag har och verkligen tänka mig för ordentligt innan jag klagar nästa gång. Jag har ju trots allt tak över huvudet, två jobb att gå till, jag är frisk (hyfsat iaf ;)) och världens bästa familj och vänner .. Vad finns det att klaga på egentligen?

0 kommentarer: